niedziela, 18 sierpnia 2013

#1 DIY - stara plastikowa bransoletka owinięta muliną

33

Witajcie kochani,
chcę Wam pokazać szybki sposób na "odrestaurowanie" swoich starych, niemodnych plastikowych bransoletek. Każda z nas ma ich w domu przynajmniej kilka - były dołączane do gazet, stanowiły "must have" poprzedniego sezonu. W większości przypadków wylądowały jednak głęboko w szafie i leżą tam już dość długi czas, bo "szkoda wyrzucić" a może "wrócą do mody"...

Dlatego znalazłam ciekawy pomysł na ich odświeżenie.
Potrzebujecie dosłownie kilku minut, aby przemienić je w modne ostatnimi czasy przeplatańce.
Oto co stworzyłam po około 20 minutach pracy...


⇒    Czego potrzebujesz ?    ⇐

»    stare, plastikowe bransoletki;
»    cieniowana mulina;
»    dwustronna taśma klejąca;
»    klej kropelka.



⇒     Jak to wykonać ?    ⇐

»     Bardzo prosto... Zacznij od wyboru interesującego Cię koloru muliny.
»     Kolejnym krokiem jest naklejenie kawałka dwustronnej taśmy klejącej na bransoletce.
Otocz tym fragmentem cały obwód bransoletki.
»     Znajdź jeden koniec muliny i przyłóż go do taśmy klejącej.
»     Teraz najżmudniejsza praca - owijaj muliną bransoletkę tak blisko jak tylko się da.
Postaraj się dobrze dociskać mulinę do plastiku z taśmą, aby materiały się ze sobą "związały".
W chwili gdy skończy się pierwszy fragment naklejonej taśmy, dołóż kolejny.

Dlaczego od razu nie obkleić całej bransoletki?

Dobre pytanie! Owijając bransoletkę muliną musisz jej ciągle dotykać.
Gdybyś obkleił/a całą jej powierzchnię taśmą na samym początku podczas owijania zniszczył/a byś ją -
obkleiła by się włóknami muliny, klej z taśmy pozostałby na Twoich palcach,
a reszta kleju na bransoletce obkleiła by się brudem (potem) z Twoich palcy...



»     Gdy dojdziesz tym sposobem do samego końca bransoletki nadejdzie czas, aby zająć się odstającymi końcami muliny. Najlepszym sposobem jest kropla kleju ekspresowego.

RADA : postaraj się aby końce muliny znajdowały się po wewnętrznej stronie bransoletki
- wtedy klej będzie niewidoczny.
Jeżeli Twoja bransoletka ma niesymetryczne kształty (jak ta widoczna za zdjęciu) i nie ma "strony wewnętrznej" miejsce sklejenia końców muliny klejem nie ma znaczenia.


»     Po kilku sekundach, gdy klej wyschnie Twoja bransoletka jest gotowa i nadaje się do pierwszego wyjścia!


No i co? Czy to naprawdę nie było proste??

Musisz wiedzieć że ten pomysł ma jeszcze jedną dodatkową zaletę...
Gdyby znudziła Ci się wersja mulinowej bransoletki, bardzo szybko możesz powrócić do pierwotnego stanu - samego plastiku. Wystarczy wszystko odkleić - nie zostaną żadne ślady po wcześniejszym eksperymencie.

Oto jak moje plastikowe bransoletki wyglądały przed "metamorfozą" :



A to już efekt końcowy :



Mam nadzieję, że spodobał się Wam mój pomysł i niebawem same/i zrobicie to samo ze swoją biżuterią.
Zachęcam - DIY - to nie boli i kosztuje niewiele !
Tym czasem zaprezentuję cały komplet, który stworzyłam.
Postaram się ubrać go do następnych stylizacji.


Czekam na wasze komentarze i efekty waszych prac.
A tym czasem zachęcam do polubienia mojej strony na facebooku oraz zapisania się na newsletter.


33 komentarze:

  1. Genialne! Proste, szybkie i przyjemne! Biorę się do roboty

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie takie robótki nie kręcą, aczkolwiek pokażę żonie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Haha! Ciekawe czemu sama do tej pory na to nie wpadłam...??! Bransoletka i mulina to doskonałe połączenie! Dzięki za inspirację! W tym tygodniu sama postaram się to zrobić.. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie sprytny pomysł! Mam kilka starych plastików to się z nimi zabawię...:D Czekam na kolejne tego typu posty!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na swoje bransoletki owinięte muliną ponaklejałam jeszcze różne brylanciki. Efekt jeszcze lepszy, a poświęciłam na to 5 minut więcej. Polecam, Ela Urban

    OdpowiedzUsuń
  6. super:) też kiedyś takie robiłam:) ja bym dodała do tego jeszcze kilka ćwieków albo koralików:) można by było też spróbować przykleić na to zamek błyskawiczny...teraz na to wpadłam:) inspirująca jesteś;) obserwuję i zapraszam do mnie:)
    coffeebreak103.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy pomysł, jak tylko znajdę swoje zagubione bransoletki to je poowijam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne, jestem pod wrażeniem:) Pozdrówki: http://klaudyynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę ciekawy pomysł. Tylko akurat ja nie posiadam plastikowych bransoletek. :)
    http://neverstopdreamingandnevergiveup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjny pomysł! Dodatki do strojów są najważniejsze, a faktycznie stary plastik nie jest aż tak efektowny jak ten owinięty muliną!

    OdpowiedzUsuń
  11. Super pomysł na DIY! Łatwy i szybki! Pobawię się tak z dziećmi!

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoje pomysły DIY są jak dotychczas rewelacyjne! Tanie i szybkie - każda z nas może je zrobić u siebie w domu tego samego dnia. Dzięki za taką pomysłowość. Kocham poradniki DIY!

    OdpowiedzUsuń
  13. Trafiłam na tego bloga przez przypadek - miał być o modzie ale widzę inne fajne artykuły. Biorę się za czytanie. Super pomysł na bransoletkę DIY.

    OdpowiedzUsuń
  14. No takie robótki to mi się podobają!
    Efekt wyszedł genialny! Gdyby mulina była brązowa to wyszedł by modny motyw safari na bransoletce... No rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna sprawa! Ja mam pełno tego plastiku w domu i tylko przekładam z kąta w kąt... W końcu wiem co z tym zrobię! Super - dzięki za diy

    OdpowiedzUsuń
  16. rewelacyjne diy - proste, szybkie i efektowne. na pewno sama się tak pobawię

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam tego typu poradniki diy - wszystko jasne i czytelne.
    Dzięki zdjęciom wiem co i jak, a nie tylko sucha teoria..
    Może zaczniesz nagrywać jakieś video? Będę pierwsza w kolejce do oglądania!

    OdpowiedzUsuń
  18. Z całego serca dziękuję ludziom którzy uczą innych jak wykonywać podobne rzeczy. Świetna bransoletka z muliny! Sama na pewno ją zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  19. super pomysł diy! Mega prosty i szybki, a niesamowicie efektowny! Więcej takich!

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam:) jestem tu po raz pierwszy i na pewno nie ostatni:)
    masz bardzo dobre pomysły, gratuluję!
    Kocham ten blog!

    OdpowiedzUsuń
  21. Najlepszy pomysł jaki widziałam!
    Robienie akcesorii to najfajniejsze zajęcie!!
    Super pomysł, rewelacyjne wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
  22. rewelacyjny pomysł. na pewno sama zrobię coś podobnego. dzięki za diy inspirację

    OdpowiedzUsuń
  23. kolejny mistrzowski pomysł diy! masz genialne pomysły! tanie szybkie, a efekt zwala z nóg.

    OdpowiedzUsuń
  24. diy to najlepsza dziedzina tego bloga (zaraz po modzie) - twoje pomysły są ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  25. Niesamowity pomysł DIY! Niesamowicie prosty, bez żadnego dziwaczenia że potem nie wiem co robić! Ekstra. Oby jak najwięcej.

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny poradnik diy! Wyszło Ci to nieziemsko!
    Rewelacyjnie wygląda. Handmade uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Boże! Twoje poradniki są rewelacyjne! Jak nie opaska do włosów to bransoletka z muliny! Zakochałam się w efekcie końcowym!

    OdpowiedzUsuń
  28. I love this DIY!
    I just have seen your comment in my blog and now I'm fallowing you too =)
    Kisses*

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny pomysł! Akurat mam wiele takich bransoletek, więc trzeba pomyśleć na ich przerobieniem :)

    OdpowiedzUsuń