sobota, 31 sierpnia 2013

#2 DIY - dwie opaski do włosów z kokardką

55


Witajcie kochani,
niedawno podczas zakupów zobaczyłam w sklepie genialną materiałową opaskę do włosów,
a że w swoim dorobku mam tylko dwie plastikowe, ta przypadła mi do gustu.
Miałam zamiar ją kupić, ale doszłam do wniosku,
że nie jest warta swojej ceny i że sama zrobię sobie lepszą.

W drodze do domu zakupiłam potrzebne materiały i wzięłam się do roboty.
Zrobiłam dwie - jedna bardzo prosta z malutką kokardką, a druga większa z kokardą,
która po założeniu na głowę jest elementem dominującym. Efektami pracy postanowiłam się z wami podzielić.

Oto co stworzyłam po około 10 minutach pracy...



Cienka materiałowa opaska do włosów z kokardką


⇒    Czego potrzebujesz ?    ⇐

»    pasek gumy (może być z majtek ;] );
»    klej kropelka;
»    igła z nitką.




⇒     Jak wykonać małą opaskę do włosów ?    ⇐

»     Zacznij od zmierzenia obwodu swojej głowy. Następnie utnij odpowiedni kawałek gumki
(szerokości obwodu głowy). Później utnij jeszcze dwa mniejsze kawałki gumki (powiedzmy 6cm i 2cm).


»     Przede wszystkim musimy stworzyć "bazę" naszej opaski, która jest najważniejsza.
Zszyj porządnie oba końce najdłuższego kawałka gumki (najlepiej kilka razy).


»     Czas przejść do elementu ozdobnego opaski kokardki. Dłuższy kawałek obciętej gumki (6 cm) posmaruj na samym środku klejem kropelką i złóż odpowiednio boki - tak jak na zdjęciu.


»     Gdy klej wyschnie czas na przyszycie powstałej podstawy wstążki do głównego elementu
- gumowej opaski do włosów.


»     Ostatni krok to pozbycie się najmniejszego elementu - jego zadaniem jest zamaskowanie wszystkich niedociągnięć i śladów zszycia wstążki z opaską. Należy przewinąć kokardkę w samym środku, a końce tego
1 centymetrowego elementu skleić.
Oto efekt końcowy :




Szeroka materiałowa opaska do włosów z kokardką


⇒    Czego potrzebujesz ?    ⇐

»    pasek gumy;
»    kawałek cienkiego paska koronki;
»    igła z nitką (w moim wypadku czarna, pasująca do koloru koronki).




⇒     Jak wykonać małą opaskę do włosów ?    ⇐

»     Podobnie jak poprzednio - zaczynamy od przyszykowania podstawy opaski
(zszywamy dwa końce paska gumki o szerokości obwodu Twojej głowy).
»     Kolejny krok jest już nieco trudniejszy. Koronkę musimy podzielić na trzy części. Dwie z nich zwijamy w kupki (jedna większa od drugiej, tak jak na zdjęciu). Trzeci kawałek to zwykły pasek koronki(ok.5cm).


»     Czas stworzyć kokardkę. Wystarczy nałożyć krótszą kupkę zwiniętej koronki na tę szerszą i przewiązać ją w samym środku tym 5 cm paskiem, zawiązując z tyłu supełek. W efekcie otrzymamy małą kokardkę :


»     Ostatnim krokiem jest mocne przymocowanie powstałej wstążki do zszytej wcześniej opaski.
Oczywiście używamy igły z nicią i mocujemy kokardkę na zszyciu końców opaski.


»     To już efekt końcowy :




No i co? Czy to naprawdę nie było proste??

Sami widzicie że stworzenie takiego cudeńka zajmuje parę minut, a radość jaką dostarcza taka opaska we włosach jest nieopisana. Oczywiście na żywo opaski wyglądają o wiele lepiej,
ale strasznie trudno to odpowiednio uwiecznić...

Możecie pobawić się z materiałami i kolorami - opaska nie musi być przecież czarna!
Ja postawiłam na uniwersalizm i prostotę, ale równie dobrze wstążkę zamiast z koronki można zrobić z
kolorowego materiału w kropki - będzie ciekawiej!


Mam nadzieję, że spodobał się Wam mój pomysł i niebawem same/i zrobicie to samo ze swoją biżuterią.
Zachęcam - DIY - to nie boli i kosztuje niewiele !


Czekam na wasze komentarze i efekty waszych prac.
A tym czasem zachęcam do polubienia mojej strony na facebooku oraz zapisania się na newsletter.




55 komentarzy:

  1. Super pomysł ! Rzeczywiście czasem lepiej pokombinować i zrobić coś samemu niż kupować rzeczy w kosmicznej cenie. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. I pomyśleć, że niedawno kupiłam dosyć podobną w sklepie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. wow! :))
    jestem pod wrażeniem...ja nie umiem zebrać się w sobie żeby coś tak fajnego stworzyć ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Materiałowa opaska do włosów?! Super pomysł! Zabiorę się do roboty już jutro! A wstążeczki i kokardeczki na opasce są must have! Szczególnie ślicznych małych dziewuszek i tych starszych które chcą wyglądać słodko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale ładne!!
    Zabieram się za zrobienie własnych:)!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super DIY, chyba nawet skuszę się na zrobienie tej drugiej!
    Obserwuje i liczę na to samo:)

    OdpowiedzUsuń
  7. noi super! u mnie niestety brak checi i czasu na takie rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Hey ,
    I am hosting my first ever giveaway, u can win free clothes worth $30 please enter
    http://www.beingbeautifulandpretty.com/2013/08/my-bday-ahai-shopping-giveaway.html
    Keep in touch,
    www.beingbeautifulandpretty.com
    http://instagram.com/beingbeautifulpooja

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny pomysł :) Podoba mi się ta z koronką :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie wyszło, takie rzeczy mają swój urok:)
    Pozdrawiam cieplo i zapraszam- longblond.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  11. hej hej, nominowalam Cie do Liebster Blog Awards & Outfit. Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  12. jakie piękne ! koniecznie muszę coś takiego zrobić ;-) zapraszam Cię na moje rozdanie ;))

    OdpowiedzUsuń
  13. Estou seguindo!

    Ótimo domingo!

    Beijo! ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham takie szybkie, proste i przyjemne poradniki DIY! Tani pomysł na domową biżuterię! Skopiuję Twój pomysł ;) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  15. rewelacja, jutro chyba sama sobie również zrobię. Taka mała rzecz a cena duza, jak na taka glupotke, jak dla mnie.
    Świetny pomysł ;) ta z koronki podbiła me serce ;)
    pozdr

    OdpowiedzUsuń
  16. Opaska do włosów ze wstążką? REWELACYJNY POMYSŁ!
    Świetnie to wyszło - przeurocze!
    Zrobię takie na pewno!

    Czekam na więcej takich pomysłów DIY!

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny blog!
    Zachęcam do obserwacji mojego bloga ;)
    Odwdzięczę się :)
    __________________________________
    antolka95.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodałam sie do obs. ;)
      Świetne te opaski!

      Usuń
  18. Zrobiłam właśnie tą opaskę do włosów pierwszą - efekt jak na zdjęciach.
    Dodałam sobie jeszcze brylanciki kolorowe na kleju.
    Wyszło super!
    Pozdrawiam i czekam na nowe takie pomysł DIY

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam opaski do włosów = są bardzo praktyczne bo grzywka nie wpada do oczu.
    Twój pomysł DIY jest rewelacyjny - po pierwsze szybki, po drugie tani, a po trzecie słodki efekt.
    Ja zrobię wersję białą - żeby było widać opaskę i kokardkę na mojej głowie.Dzięki za post!

    OdpowiedzUsuń
  20. ojej, rewelacja! masz talent :) ale szkoda, że nie pokazałaś jak prezentują się na główce :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Takie proste do zrobienia, a w sklepie zapłacisz za to wielkie pieniądze. Czasem się zastanawiam kto w niektórych sklepach narzuca takie kosmiczne ceny ;P

    OdpowiedzUsuń
  22. świetny pomysł, podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
  23. Superowy pomysł na szybkie i efektowne DIY!
    Kosztuje pewnie kilka złotych, a efekt... POWALAJĄCY!

    OdpowiedzUsuń
  24. Genialna opaska do włosów!
    Faktycznie ostatnio widziałam podobno w Camailieu - kosztowała 25 złotych!! ;O
    Bardzo dobrze, że są tacy ludzie jak Ty - tworzący poradniki DIY i pozwalają coś u nich podpatrzeć ;) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  25. Takie proste a cieszy! Super pomysł!
    Ja też wolę sama coś zrobić niż płacić kosmiczne pieniądze...
    Twoje DIY są super przydatne! Mega!

    OdpowiedzUsuń
  26. Błyskotliwy pomysł! Jak tylko znajdę czas i ochotę to zabiorę się za zrobienie podobnej opaski. Nie dla siebie, ale i tak przyniesie radość bliskim. Świetna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale te opaski słodkie wyszły! Mieć taką kokardę we włosach to zaszczyt! Genialny pomysł "zrób to sama". Będę częściej zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  28. Najlepsze poradniki DIY to poradniki takie jak ten.
    Wszystko dokładnie opisane, uwiecznione na wyraźnych zdjęciach.
    Super pomysł handmade. Na pewno podpatrzę u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam domowe robótki! Daję kupę satysfakcji i pomagają się zrelaksować! Twoje pomysły do it yourself są genialne! Szybkie i proste! A przede wszystkim zawsze mam w domu wszystkie potrzebne materiały...

    OdpowiedzUsuń
  30. no genialna ta opaska (w zasadzie obie!)...
    sama musze sprobowac! dziekuje, ze mnie tak inspirujesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Śliczna diy opaska!! Genialny pomysł! Łatwostka! Sama biorę się za wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetnie zrobione- musze sama takie cudo zrobić!!!! obserwuje cię z wielką checia! bede tu wracac - licze na rewanz- zapraszam kochana do mnie!!

    cosszykownego.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. I to jest właśnie rewelacyjny pomysł DIY szybki, tani, do zrobienia przez każdą z nas w domu. Wielkie dzięki za tak genialne poradniki!

    OdpowiedzUsuń
  34. każdy pomysł diy jest fajny - można coś podpatrzeć.
    A Twoje są rewelacyjne -mega przejrzyste i czytelne.
    Super!

    OdpowiedzUsuń
  35. Najlepsze pomysły diy - to właśnie takie jak ten - spontaniczne!
    uwielbiam sama coś tworzyć więc na pewno stworzę to w domu. Dzięki za rewelacyjny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  36. ale super opaska! mi osobiście podoba się ta mała. na pewno zrobię podobną w domu. dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  37. rewelacyjny pomysł! na pewno podpatrzę!

    OdpowiedzUsuń
  38. kocham opaski do włosów! A takie ze wstążkami są mega słodkie - działają na facetów jak magnes! Na pewno obie taką zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  39. W moim wieku opaska do włosów odpada - zarówno ze względu na estetykę, ale przede wszystkim powolny brak włosów. Pomysł świetny - pokażę córce.

    OdpowiedzUsuń
  40. oczywiście, że się nie gniewam! :) dawno nie zostałem tak doceniony i nie usłyszałem tylu ciepłych słów na raz. To ja dziękuję, że Cię znalazłem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Pięknie Ci to wyszło :) sama też lubię robić tego typu rzeczy, nie warto przepłacać jeśli można mieć coś za grosze i zdecydowanie takie zrobione przez siebie bardziej cieszy :))

    OdpowiedzUsuń
  42. Blog pełen ciekawych pomysłów! Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetna przeróbka :)

    Obserwuję i zapraszam do mnie: http://darmowegadzetyiprobki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Przepis na rewelacyjne DIY ? Wystarczy zajrzeć do Katherine Unique!
    Jesteś geniuszem robótek ręcznych! Czekam najeszcze

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetny pomysł DIY! Prosty i szybki!
    Opaska do włosów to rewelacyjny pomysł!
    Wyszło Ci genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  46. Pomysł na opaskę diy : kawałek gumki i klej. Twoje pomysły są rewelacyjne! Na pewno wykorzystam i zrobię takie dla siebie!

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetny pomysł! Naprawdę wygląda to rewelacyjnie!
    Czekam na kolejne takie posty! :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Opaska do włosów przedstawiona w formie diy to nowość! Jak do tej pory jeszcze nigdzie się z tym nie spotkałam! Wyszło Ci to rewelacyjnie! Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  49. Obydwie są świetne, jednak mnie bardziej urzekła ta skromniejsza :D
    na pewno spróbuję stworzyć własną :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Beautiful project!
    Love your blog <3
    http://aimerose.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń
  51. Dzięki tobie będę mogła zrobić własną opaskę, która nie będzie się zsuwała :] Wkrótce pójdę do sklepu i kupię potrzebne materiały :D

    OdpowiedzUsuń
  52. Mam nadzieje że mi też taką zrobisz!!

    OdpowiedzUsuń
  53. Mam taką jak ta pierwsza, ale srebrną :D Kupiłam ją chyba w H&Mie :D

    OdpowiedzUsuń